Doplnky výživy

Prečo môže byť sójový proteín dobrou voľbou

Existuje množstvo informácií a mýtov o sóji a výrobkoch z nej. Komu prospieva, komu nie. Pre ľudí, ktorí majú alergiu na laktózu, je výborná namiesto mliečnych proteínových práškov. Sójový bielkovinový prášok je rovnako chutný ako ktorýkoľvek jeho spoločník!

 

  • Sójový proteín

Sója patrí spolu s arašidmi a fazuľami k strukovinám. Určite ste už počuli o tzv. „ženských proteínoch,“ ktoré sa typicky spájajú so sójou. Tento názov dostali staré fytoestrogénové proteíny.

V dnešnej dobe je však každý lepší sójový proteín dostupný bez isoflavonu, takže ho môžu konzumovať ženy aj muži a využiť najdôležitejšiu funkciu tohto proteínu- urýchlenie metabolizmu.

  • Čo vám ešte môže poskytnúť sójový proteín?

Jedná sa o plnohodnotný proteín, čo znamená, že v ňom nájdeme všetky esenciálne aminokyseliny, bez ktorých by sme ochoreli.

Jeho biologická hodnota je nižšia ako u živočíšnych bielkovinách, no pre úbytok hmotnosti a vytvarované telo je ideálnou voľbou, pretože obsahuje lipotropné látky. Lipotropy, tiež známe ako spaľovače tukov, urýchľujú metabolizmus. Vďaka sójovému proteínu vaše telo prepne na vyššiu rýchlosť spaľovania tukov.

Okrem nízkeho obsahu tuku a bielkovín je obsah aminokyselín bcaaa, glutamínu a arginínu pozoruhodne vysoký. To znamená, že aj keď ste na diéte, pomôže vám udržať svalstvo. Tým docielite, aby ste nemali mäkké telo aj napriek mnohým tréningom.

Nie je na škodu spomenúť, že pri boji s celulitídou bude vašim najlepším priateľom.

Ak ste na sebe už objavili príznaky menopauzy, sójový proteín bude pre vás ten pravý. Znižuje návaly horúčavy a zlé pocity.

  • Zdravotné výhody, ktoré priniesli vedecké výskumy
  • môže zabrániť rakovine prsníka, rakovine čriev a rakovine prostaty
  • obnovuje hladinu celkového cholesterolu a triglyceridov
  • pomáha pri správnej strave okrem úbytku hmotnosti
  • znižuje riziko osteoporózy a zvyšuje hustotu kostí
  • znižuje počet návalov horúčky počas menopauzy (v prípade ak konzumujete aspoň 60g sójového proteínu denne)
  • sójový proteín zvyšuje produkciu inzulínu, hormónov tyroxínu (T4) a trijódtyronínu (T3), ktoré regulujú metabolické procesy

 

  • Výber proteínu

Ak ste si vybrali sójový proteín, na trhu nájdete dva druhy sójového proteínu.

Jedným z nich je sójový bielkovinový koncentrát, ktorý má charakteristickú sójovú príchuť a má obsah bielkovín 70 až 75%.

Druhým je sójový proteínový izolát získaný enzymatickým procesom zo sóje. Jeho obsah má blízko k 90% bielkovín a môže byť považovaný za chutný napríklad s čokoládovou príchuťou.

  • Aký je najdôležitejší rozdiel medzi sójovým proteínom a mliečnym proteínom?

Je pochopiteľné, že sójový proteín neobsahuje laktózu, takže ak ste citlivý na laktózu, izolát sójových bielkovín môže byť riešením. Práškové proteíny vyrobené z mlieka, vajec alebo iných zložiek nezrýchľujú váš metabolizmus. To dokážu iba sójové bielkoviny. Kvôli tejto dôležitej funkcií existujú aj mliečne a sójové bielkovinové zmesi, čo majú výhody obidvoch proteínov. Tieto spaľujú tuky, spevnia telo a sú aj chutné!

Related posts